niedziela, 30 października 2016

ODCHUDZONY BLOK CZEKOLADOWY


Kto pamięta blok czekoladowy? Kakaową słodycz z mleka w proszku z chrupiącymi kawałkami herbatników,orzechów i bakaliami. Myślę że wielu z nas zajadało się nim w dzieciństwie tylko potem odszedł w zapomnienie. Ja pamiętam do tej pory jak pomagałam mamie mieszać składniki a masa była tak gęsta że miałam potem pęcherze na palcach od drewnianej łychy.
Tradycyjny blok zawiera dużą ilość tłuszczu. Z masła oraz pełnego mleka w proszku. No i porażającą zawartość cukru.Dodając do tego cukier zawarty w bakaliach i tłuszcz z orzechów i herbatników dostajemy prawdziwą bombę kaloryczną. Nic dziwnego więc że nawet nie myślałam o tym żeby go zrobić. Dopóki w sieci nie wpadłam na przepisy na "czekoladę Dukana".
To ona zainspirowała mnie do stworzenia tego smakołyku w odchudzonej wersji.
Jeśli ktoś wczoraj czy kilka dni temu jadł zwyczajny blok czekoladowy,pewnie poczuje różnicę ale zapewniam że ten odchudzony jest równie smaczny a jeszcze jedną jego zaletą jest to że choć zachowuje stałą formę to nie twardnieje w lodówce na kamień jak ten klasyczny tylko łatwo daje się kroić.
Odtłuszczone mleko w proszku dostępne jest w prawie każdym większym sklepie. Cena jego jest dość niska. Kakao ma w domu prawie każdy. Poza tym do swojego bloku użyłam beztłuszczowego kefiru i zamiast herbatników,owsiano-jęczmiennych ciastek bez cukru.Dorzuciłam suszoną żurawinę i garść laskowych orzechów. Taką słodkością można zajadać się bez większych wyrzutów sumienia.

SKŁADNIKI

(niewielka keksówka jednorazowa)

-opakowanie(250 gram odtłuszczonego mleka w proszku)
-40 gram gorzkiego kakao
-3 łyżki płynnego słodziku
-160 gram twardych ciastek pokruszonych na dość drobne kawałki
-30 gram orzechów laskowych
-40 gram suszonej żurawiny(można użyć rodzynek,suszonych moreli itp.)
-Duży kubek jogurtu naturalnego lub kefiru(350 gram)

SPOSÓB WYKONANIA

Do garnka wlać jogurt i wymieszać go ze słodzikiem oraz kakao. Podgrzewać mieszankę na niewielkim ogniu(nie można zagotować masy bo może się zważyć) Kiedy będzie już mocno ciepła partiami wsypywać mleko w proszku stale mieszając do połączenia. Mogą pozostać małe grudki. Granulowane,odtłuszczone mleko nie łączy się z płynami tak dobrze jak to pełnotłuste. Kiedy masa będzie już w miarę jednolita,wsypujemy do niej pokruszone ciastka oraz bakalie i pokrojone na mniejsze części orzechy.
Przekładamy ją do jednorazowej keksówki (może być zwykła,wyłożona folią spożywczą żeby można było łatwo wyciągnąć blok)
Ugniatamy ją dobrze. Najlepiej robić to ręką na której mamy foliowy woreczek,wtedy nie będzie się kleić. Można też położyć na masę folię spożywczą i robić to przez nią. Górę możemy posypać wiórkami kokosowymi(ja posypałam grubo mieloną,odtłuszczoną mąką kokosową)


Tak przygotowany blok chłodzimy w lodówce przez kilka godzin a najlepiej całą noc. Wyciągamy rozcinając keksówkę. Przed krojeniem Dobrze włożyć go na 1 godzinę do zamrażalki. Przechowywać w lodówce.

Po podzieleniu bloku na 20 porcji jedna z nich posiada około:
118 kalorii
6,1 gram białka
2,65 gram tłuszczu
15,21 gram węglowodanów



5 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń