niedziela, 30 października 2016

BEZGLUTENOWE CYTRYNOWE CIASTECZKA Z MLEKIEM W PROSZKU



Do zrobienia tych pysznych ciastek zainspirowała mnie wizyta u przyjaciółki u której skosztowałam ciastek na bazie bebiko dla dzieci. Zaskoczyły mnie pozytywnie swoim smakiem. Przypomniałam sobie o resztce odtłuszczonego mleka granulowanego która zalegała mi w szafce po zrobieniu bloku czekoladowego i postanowiłam stworzyć podobne ale w bezglutenowej i bez cukrowej wersji,wzbogacając je dodatkowo o cytrynową nutę.
Wyszły pyszne. Naprawdę warto spróbować.

SKŁADNIKI

(na około 20 ciastek.Mnie wyszło 21)

-80 gram mąki kukurydzianej
-40 gram skrobi z tapioki(można zastąpić ziemniaczaną)
-skórka z całej cytryny oraz sok z połówki z niej
-1 jajko rozmiar L
-50 gram odtłuszczonego,granulowanego mleka w proszku
-40 gram miękkiego masła o obniżonej zawartości tłuszczu
-płaska łyżeczka proszku do pieczenia
-ćwierć łyżeczki sody
-6 łyżek erytrolu

SPOSÓB WYKONANIA


Mąki wymieszać z sodą,proszkiem do pieczenia,erytrolem i skórką cytrynową.
Oddzielić białko od żółtka.
Miękkie masło zmiksować razem z żółtkiem,na koniec dodać sok z cytryny. Z białka ubić pianę.
Mieszankę mąk połączyć z masą żółtkowo-maślaną. Dodać pianę z białka. Zagnieśc ciasto i schłodzić je przez godzinę w lodówce.
Piekarnik nastawić na 180 stopni.
Ze schłodzonego ciasta formować ciastka. Można rozwałkować je dosyć cienko pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia(jest dość lepkie) i wykrawać z niego dowolne kształty.
Ja formowałam z ciasta kulki,kładłam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i przyciskałam silikonowym stempelkiem do ciastek.
Gotowe ciasteczka piec przez 10 minut do zrumienienia.Z blaszki ściągać dopiero po wystudzeniu.

Jedno ciastko z podanych składników zawiera około:
47 kalorii
1.7 gram białka
1.87 gram tłuszczu
5.61 gram węglowodanów







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz