niedziela, 30 października 2016

JABŁECZNIK  Z SEREM


Jabłka to moje ulubione owoce.Zawsze mam w domu ich zapas.Ostatnio dostałam ich kilka kilogramów  od znajomej,wprost z działkowego sadu.
Wariacji na temat ciast z jabłkami wykonałam już wiele ale że to wyszło wyjątkowo smaczne postanowiłam się nim podzielić.Nie jest to standardowe ciasto z jabłkami bo owoce nie są rozdrobnione ani uprzednio podprażone,za to kryją się w serowej masie.Delikatne ciasto,masa serowa z dodatkiem cynamonu i jabłka dają bardzo smaczne i ciekawe połączenie.

SKŁADNIKI

(na niewielką formę do tarty 18 cm)


ciasto:
-120 gram gęstego serka naturalnego(używam bieluch lekki)
-łyżeczka ekstraktu waniliowego
-60 gram mąki jaglanej
-60 gram mąki orkiszowej
-40 gram mąki kokosowej
-20 gram masła o obniżonej zawartości tłuszczu
-pół łyżeczki proszku do pieczenia
-4 łyżki erytrolu

Masa serowa:
-300 gram serka naturalnego
-połowa opakowania budyniu waniliowego(20 gram)
-łyżeczka ekstraktu waniliowego
-2 płaskie łyżeczki cynamonu
-łyżka płynnego słodziku
-50 ml wody

Dodatkowo:
-350 gram jabłek(u mnie były to 4 małe jabłuszka)
-jajko do posmarowania
-erytrol i cynamon do posypania wierzchu

SPOSÓB WYKONANIA


Mąki wymieszać z erytrolem,proszkiem do pieczenia i pokrojonym masłem. Dodać serek i ekstrakt waniliowy. Zagnieść ciasto. W razie potrzeby można dodać trochę zimnej wody. Podzielić na dwie części i umieścić na godzinę w lodówce lub na 15 minut w zamrażalniku.
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Pierwszą część ciasta rozwałkować cienko i i przełożyć do wysmarowanej np.olejem kokosowym i posypanej mąką ryżową płytkiej formy,tak aby pokryła całe dno i boki,nakłuć widelcem i podpiec przez 15 minut. Resztę ciasta schować do lodówki.
Jabłka obrać,oczyścić z gniazd nasiennych i pokroić na połówki(jeśli są większe to na ćwiartki)
Poukładać je na podpieczonym spodzie. Wolne przestrzenie wypełnić jabłkami pokrojonymi na mniejsze kawałki.
Serek wymieszać z wodą, słodzikiem,ekstraktem waniliowym,cynamonem i proszkiem budyniowym. Zalać nim jabłka.
Drugą połowę ciasta rozwałkować i umieścić na jabłkach dziurkując widelcem. Ja wykrawałam z ciasta foremką serduszka i układałam jedno obok drugiego tak żeby między nimi zostało milimetr miejsca. W ten sposób nie musiałam dziurkować ciasta.
Ważne żeby para wodna z piekących się jabłek miała gdzie uciekać.
Formę z ciastem wstawić do piekarnika. Po 35 minutach wyciągnąć,wierzch ciasta posmarować rozkłuconym jajkiem za pomocą silikonowego pędzelka i obsypać obficie erytrolem wymieszanym z cynamonem.Ponownie wstawić do piekarnika,włączyć górną grzałkę i piec jeszcze 7-10 minut. W ten sposób powstanie chrupiąca skorupka.
Upieczone ciasto wystudzić.Można posypać je ksylitolem w pudrze.Kroić dopiero kiedy jest zimne a masa serowa zastygnie.
Wg.mnie ciasto smakuje najlepiej następnego dnia kiedy ciasto nawilgnie od jabłek i masy serowej.

Po podzieleniu na 8 porcji jeden kawałek ciasta posiada:

158 kalorii
7,29 gram białka
4,83 gram tłuszczu
21,62 gram węglowodanów




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz