wtorek, 1 listopada 2016

WEGAŃSKIE BROWNIE WARZYWNE O SMAKU KAWOWYM


Jako miłośniczka czekolady uwielbiam brownie i wszystko co ma czekoladowy smak. Nie ma to jak delektowanie się poranną kawą i kawałkiem mocno czekoladowego ciasta.
Połączyłam więc dwa te smaki w jednym cieście.
Początkowo miało składać się tylko z cukinii,jajek,kakao,kawy i mąki na wzór poprzedniego,udanego przepisu. W końcu jednak postanowiłam stworzyć coś całkiem nowego no i ciekawa byłam jak smakuje całkowicie wegańskie ciasto,jajka zamieniłam więc na mielony len,jogurt na mleko roślinne,czekoladę na polewę z kakao i oleju kokosowego. A jako bazy do brownie prócz cukinii użyłam zielonej soczewicy. No i truskawki. Bardzo lubię owoce w ciastach.
Efekt bardzo zadowalający kubki smakowe.

SKŁADNIKI


Ciasto:
-Półtorej szklanki ugotowanej(100 gram suchej)soczewicy zielonej(można zastąpić czerwoną,ciecierzycą czy fasolą)
-niewielka cukinia(u mnie 250 gram)
-30 gram mielonego lnu
-100 gram mąki(użyłam żytniej ale może być też jaglana,orkiszowa,kukurydziana)
-4 łyżki płynnego słodziku
-50 gram mleka roślinnego(u mnie sojowe)
-30 gram kakao
-kopiasta łyżka kawy mielonej
-płaska łyżeczka sody
-pół łyżeczki cynamonu

polewa:
-40 gram oleju kokosowego
-30 gram syropu klonowego
-15 gram kakao
-łyżka erytrolu
-łyżeczka kawy rozpuszczalnej

dodatkowo:
-200 gram truskawek(u mnie mrożone)

SPOSÓB WYKONANIA


Len zalać połową szklanki gorącej wody,wymieszać i odstawić.
Soczewicę i pokrojoną cukinię wraz ze skórką zblendować na w miarę gładką masę dodając mleko roślinne.
Do masy dodać słodzik i napęczniały len oraz mąkę wymieszaną z kakao,kawą,cynamonem i sodą. Dokładnie wymieszać do połączenia się składników.
Przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki. Poukładać truskawki lekko wciskając je w ciasto. Piec przez 40 minut w temperaturze 180 stopni. Wystudzić.


Olej kokosowy rozpuścić,wymieszać z syropem klonowym,erytrolem kakao i kawą rozpuszczalną. Polewą oblać ciasto i odstawić do zastygnięcia.

Brownie podzieliłam na 16 kawałków. Jeden z nich posiada:
91 kalorii
3,46 gram białka
3,4 gram tłuszczu
11,07 gram węglowodanów







1 komentarz: