piątek, 28 października 2016

BROWNIE Z CUKINII


Jestem w tej mniejszości osób która nie przepada za cukinią. Nie przemawiają do mnie kompletnie jej walory smakowe. A próbowałam placków z niej,kotlecików czy dodanej do leczo.
Po kilku nieudanych podejściach znikła więc na kilka lat z mojej listy zakupów.
Dopóki nie wpadłam gdzieś w sieci na przepis na ciasto z jej udziałem. Pomyślałam że skoro nie smakowała mi na słono to być może zasmakuje w słodkiej wersji? Nie myliłam się. Na pewno nie jest to ostatni mój wypiek z cukinią.
Brownie to ciasto o dość ciężkiej,zwartej,wilgotnej a nawet wręcz zakalcowatej strukturze. Bardzo słodkie i mocno czekoladowe.
W tym przypadku dodatek cukinii do ciasta idealnie oddaje ten opis.
Aby przełamać słodki smak  dodałam do niego czarne porzeczki które świetnie się w nie wkomponowały i dodały niepowtarzalnego smaku ale równie dobrze sprawdziłyby się pewnie także maliny lub wiśnie(oczywiście o tej porze roku korzystam z owoców mrożonych) choć sądzę że bez owoców też smakowałoby równie dobrze.

SKŁADNIKI

(niewielka keksówka lub foremka 18/18,można upiec także w większej wtedy będzie niższe)


-średnia cukinia(około 300 gram)
-200 gram mąki jaglanej(można zastąpić ją orkiszową,żytnią,kukurydzianą)
-1 jajko rozmiar L
-100 gram jogurtu naturalnego
-60 ml wody(w wypadku gdy cukinia puści dużo płynu można jej nie dolewać.Moje ciasto było zbyt gęste więc dolałam)
-25 gram kakao
-2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
-3 łyżki płynnego słodziku
-120 gram czarnej porzeczki lub innych drobnych,kwaśnych owoców)

SPOSÓB WYKONANIA 

Piekarnik nastawić na 180 stopni. Cukinię umyć,odciąć zdrewniałe końce i zetrzeć na tarce o niewielkich oczkach(nie obierać ze skórki!) Połączyć ją z roztrzepanym jajkiem,jogurtem,w razie potrzeby wodą i słodzikiem.

Kakao,proszek do pieczenia i mąkę przesiać i za pomocą łyżki wymieszać z masą cukiniową. Przelać do foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch wysypać owoce i delikatnie docisnąć je do ciasta.

Piec przez około godzinę czasu lub trochę więcej. Nie warto sprawdzać patyczkiem gdyż ciasto i tak będzie dość wilgotne w środku.
Kroić po wystudzeniu.

Po podzieleniu na 12 porcji jedna z nich posiada:
80 kalorii
3,4 gram białka
0,89 gram tłuszczu
14,97 gram węglowodanów




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz