piątek, 28 października 2016

BABECZKI PODWÓJNIE KUKURYDZIANE


Dlaczego podwójnie? Bo zawierają mąkę kukurydzianą iiiiiiiii kukurydzę.
Tak!Po wypiekach z fasolą,marchewką,cukinią i dynią przyszedł czas na wypróbowanie nowego warzywa, Pomysł wpadł mi do głowy zupełnie przypadkiem kiedy rzuciła mi się w oczy puszka kukurydzy.
Pomyślałam że skoro sama w sobie ma słodki smak to muszę spróbować stworzyć jakiś wypiek z jej udziałem. Nie byłam pewna powodzenia tego eksperymentu jednak okazało się że moje obawy były bezpodstawne. Kukurydziane muffinki wyszły znakomite!
Babeczki mają piękny,żółciutki kolor i ze względu na dodatek mąki kokosowej lekki posmak kokosu który przeplata się z cytrynową nutą i słodyczą czekolady. A czy czuć kukurydzę? Ja wiedziałam że ona tam jest więc dla mnie jej obecność była lekko wyczuwalna. Za to ci którzy nie wiedzieli,kompletnie nie zauważyli w ich smaku czegoś dziwnego lub innego.

SKŁADNIKI

(12 sztuk muffinek)

-puszka kukurydzy(w mojej było 285 gram po odsączeniu)
-jedno jajko rozmiar L
-1 spora cytryna
-100 gram jogurtu naturalnego lub kefiru
-50 gram mąki kokosowej(używam odtłuszczonej)
-60 gram mąki kukurydzianej
-połowa opakowania(20 gram)kisielu cytrynowego w proszku
-2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
-2 łyżki słodziku w płynie
-pół tabliczki mlecznej lub gorzkiej czekolady(u mnie Wawel bez dodatku cukru)

SPOSÓB WYKONANIA

Kukurydzę odsączyć na durszlaku z zalewy i dokładnie przepłukać zimną wodą.Dodać do niej jajko,jogurt,słodzik skórkę otartą z cytryny,sok wyciśnięty z niej i zblendować na gładką masę.


Mąki wymieszać z proszkiem do pieczenia i kisielem w proszku.


Obie masy połączyć ze sobą za pomocą łyżki. Na końcu wsypać pokrojoną na kawałki czekoladę. Ciasto przełożyć do silikonowych foremek na muffiny. Piec w temperaturze 180 stopni około 25 minut.

1 babeczka z podanych przeze mnie składników zawiera:

92 kalorie

3,11 gram tłuszczu

2,7 gram białka

14,7  gram węglowodanów





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz