sobota, 24 września 2016

Orzechowa tarta z malinami.

Uwielbiam eksperymentować z mąkami bezglutenowymi.

 Odkąd odkryłam bezglutenowe mąki w odtłuszczonej wersji dostępne w sklepach internetowych:
- makową
- z prażonych orzechów ziemnych, 
migdałową
- kokosową 
- arachidową 
- sezamową 
Przynajmniej raz w miesiącu je zamawiam gdyż przy ilości robionych przeze mnie słodkości znikają zastraszająco szybko :-).
Jakiś czas temu odkryłam że z odtłuszczonej mąki kokosowej w połączeniu pół na pół z inną, bardziej stabilną mąką np:kukurydzianą wychodzi przepyszne, prawdziwie kruche ciasto. Na dodatek bez grama masła.
Mąka z prażonych orzechów ziemnych natomiast jest istnym cudem do pysznych wypieków. Jeśli ktoś kocha smak masła orzechowego to jest to coś dla niego bo mąka ta do złudzenia przypomina je smakiem.
W poniższej tarcie znajdują się trzy ulubione przeze mnie mąki. Kokosowa, migdałowa i z prażonych orzechów ziemnych. Dodatkiem są maliny które świetnie komponują się z orzechowym smakiem.
Jako zamiennika cukru przy wypiekach używam na zmianę erytrolu który ma formę kryształków jak cukier oraz huxolu który kupuje się w postaci płynnej.
 

Tarta jest pyszna i prosta do zrobienia.Jedyne co może być przeszkodą w jej zrobieniu to niezbyt powszechna dostępność użytych do jej upieczenia składników.Trzeba przyzwyczaić się do kupowania online.
 
SKŁADNIKI:
na spód: 
- 50 gram odtłuszczonej mąki migdałowej
- 50 gram odtłuszczonej mąki kokosowej
- 60 gram jogurtu naturalnego(używam najczęściej sokólski 0% tłuszczu)
- 20 gram gorzkiego kakao
- łyżeczka huxolu lub inny słodzik 
 
na wierzch:
- 300gram jogurtu naturalnego
-1 50 gram mąki z prażonych orzechów ziemnych
- 1 jajko rozmiar"L"
- 2 łyżki huxolu lub innego słodzika(najlepiej spróbować masy czy jest dla nas wystarczająco słodka)
- 200 gram malin
 
Mąkę kokosową i migdałową wymieszać ze słodzikiem,kakao i jogurtem.Musi powstać konsystencja wilgotnej kruszonki.Jeśli jest za sucha można dodać trochę jogurtu.Powstałą masą wylepić formę do tarty(moja silikonowa więc nie smarowałam niczym)Podpiec około 10 minut w 180•
Mąkę orzechową wymieszać z jajkiem i słodzikiem.Wylać na przygotowany spód.Poukładać maliny wciskając je lekko w masę.Piec jeszcze około 25-ciu minut.
po upieczeniu ostudzić a przed krojeniem najlepiej schłodzić w lodówce.

Moją tartę podzieliłam na 16 porcji.
Jedna porcja zawiera:
74 kilokalorii
4 gramy tłuszczu
4gramy białka 
5 gram węglowodanów

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz