sobota, 24 września 2016

Brownie

Przepis na cudnie pyszne Brownie czyli ciasto z najprawdziwszej czekolady. Z jajek,mleka,niewielkiej ilości mąki no i oczywiście słodkiej tabliczki.



W zasadzie staram się jak mogę unikać cukru. Cukier uzależnia,jest przyczyną wielu kłopotów zdrowotnych a także moim" zapalnikiem"-produkty z białym cukrem niejednokrotnie wywoływały u mnie napady obżarstwa co pogłębiało tkwienie w bulimii. Nawet czekoladę więc staram się kupować bez cukrową jeśli mam taką możliwość. Nie jadam jej też samej w sobie ale wykorzystuję do ciast czy deserów. Jakoś łatwiej jest mi wtedy ją zaakceptować i ograniczyć niż miałabym przykładowo próbować wmówić sobie że na pewno zjem "tylko dwie kostki"

Do Brownie wykorzystałam czekoladę wawelu o 90%-towej zawartości kakao oraz połowę tabliczki czekolady mlecznej bez cukru którą dostałam w paczce od koleżanki z Londynu.

SKŁADNIKI:
- 150 gram czekolady(najlepiej z jak największą ilością kakao)
- 70 gram mąki kukurydzianej ale świetnie sprawdzi się także ryżowa czy orkiszowa
- 100 ml mleka o zawartości 0,5% tłuszczu
- 4 jaja rozmiar"L"
- 4 łyżki erytrolu lub ksylitolu(może być mniej lub więcej w zależności od użytej czekolady.Im większa zawartość kakao tym mniej jest ona słodka)
- 25 gram gorzkiego kakao
- płaska łyżeczka sody
- półtorej łyżeczki proszku do pieczenia

SPOSÓB WYKONANIA:
100 gram czekolady rozpuścić z mlekiem w kąpieli wodnej. Przestudzić.Pozostałe 50 gram zeskrobać nożem na wiórki.
   Jajka ubić mikserem z erytrolem na puszystą masę.Pod koniec ubijania małym strumyczkiem dodać czekoladę z mlekiem.Wyłączyć mikser.Do masy jajecznej przesiać przez sito mąkę wymieszaną z kakao,proszkiem do pieczenia i sodą.Wymieszać dokładnie ale delikatnie łyżką.
Masę przelać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.Wierzch psypać wiórkami  czekolady.Piec w 170• przez około 35 minut do suchego patyczka.Czas pieczenia może się różnić w zależności od użytej formy.Im mniejsza a tym samym ciasto wyższe tym dłuższy czas pieczenia.

Ja podzieliłam ciasto na 24 porcje w formie trójkącików.
Jedna porcja z podanych przeze mnie składników zawiera:
66 kilokalori
3 gramy tłuszczu
2 gramy białka
6 gram węglowodanów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz