sobota, 10 grudnia 2016

ARACHIDOWE CIASTKA Z ŻURAWINĄ

ARACHIDOWE CIASTKA Z ŻURAWINĄ



Ostatnio przy okazji zakupów w jednym z sieciowych marketów natknęłam się na mąkę z prażonych orzechów arachidowych. Czyli zmielonych na mąkę fistaszków czy orzeszków ziemnych,  uprzednio uprażonych.
Używałam już takiej w odtłuszczonej formie.
Przy pełnotłustej wersji kaloryczność niestety prawie dwukrotnie przewyższa wartości zwykłej mąki. Za to smak nie może równać się z żadną tradycyjną😉
Na opakowaniu mąki był przepis na ciasteczka z jej użyciem.
Mąka, białka jaj, żurawina iiii 300 gram cukru pudru.
Rany! Kompletnie nie rozumiem sensu ładowania takiej ilości cukru do ciastek. A już w zupełności do takich które z założenia mają być zdrowsze od ich mącznych odpowiedników!
Przepis jednak był dla mnie inspiracją, zmodyfikowałam go jedynie do własnych potrzeb. Jako słodzidła użyłam dwóch łyżek cukru kokosowego i odrobiny ukochanego przeze mnie syropu klonowego.
Zapewniam że mimo tego wyszły słodziaszne i pyszniutkie.
Opakowanie zawierało 300 gram mąki. Do ciastek wykorzystałam połowę opakowania. Wyszło ich 15 sztuk od których nie można było się oderwać.
Są miękkie i bardzo fistaszkowe. Smak podobny do ciastek z masła orzechowego ale struktura bardziej ziarnista. Oprócz żurawiny dorzuciłam również kilka posiekanych orzechów bo lubię kiedy w ciastkach "coś" chrupie.
Oczywiście mąkę arachidową można uzyskać samemu prażąc orzechy i mieląc je blenderem czy w malakserze. Ciężko jednak wyczuć moment STOP żeby nie zrobiło się nam masło orzechowe taki gotowy produkt jest więc ułatwieniem.

SKŁADNIKI

(15 ciastek)

- 150 gram mąki z prażonych orzechów ziemnych
- 40 gram suszonej żurawiny
- 2 białka z niedużych jaj
- 20 gram syropu klonowego
- 15 gram posiekanych orzechów ziemnych
- 2 łyżki(18 gram cukru kokosowego)
- 2 łyżeczki(10 gram) syropu klonowego)
- szczypta sody(odrobina na czubku łyżeczki)

SPOSÓB WYKONANIA



Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do nich mąkę z sodą, cukier kokosowy, syrop klonowy ,żurawinę i posiekane orzechy. Całość mieszamy delikatnie.

Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia formujemy za pomocą łyżki okrągłe ciastka.
Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez 15-20 minut uważając żeby się nie przypaliły.
Z blaszki zdejmujemy po wystudzeniu.


Jedno ciastko z podanych składników zawiera:

80 kalorii
5 gram tłuszczu
3,3 gramy białka
6 gram węglowodanów





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz