wtorek, 8 listopada 2016

OSZUKANE CRINKLE CHOCOLATE COOKIES

OSZUKANE"CRINKLE CHOCOLATE COOKIES"


Czyli popękane ciasteczka czekoladowe. Odkąd zobaczyłam te ciasteczka dosłownie oszalałam na ich punkcie! Podczytując kilka przepisów przeanalizowałam ich skład i mina mi zrzedła. Czekolada i masło w dużej ilości, pszenna mąka, jajka, cukier. Dodatkowy cukier puder do obtoczenia.
Przykładowy przepis na 20 sztuk:
200 gram czekolady gorzkiej, 200 gram mąki, 2 jaja, 60 gram masła, 150 gram cukru kryształu, 3/4 szklanki cukru pudru,proszek do pieczenia,szczypta soli. całość (bagatela!) 3220 kcal, 120 gramów tłuszczu i prawie 500 gram węglowodanów. Nawet po podzieleniu na dwadzieścia ciastek(a kto poprzestanie na jednym?) wychodzi pokaźna sumka.
No w żaden sposób nie umiałam tego przepisu odchudzić. Na jakiś czas więc wybiłam go sobie z głowy.
Aż przyszło olśnienie. Ciasteczka są. Wyglądają jak oryginały , w jednym mieści się niespełna 30 kalorii a tłuszcz to 5 gramów na całość ciasta pochodzący z kakao.
Na dodatek moje crinkles są wegańskie, bezglutenowe i w zasadzie składają się tylko z trzech podstawowych składników. Nie próbowałam tych"prawdziwych" ale zapewniam że te są pyszne 😊
Kto ma ochotę spróbować do dzieła!

SKŁADNIKI

(około 20 ciastek u mnie wyszło 23 sztuki)

-puszka czerwonej fasoli konserwowej(220 gram po odsączeniu)
-35 gram gorzkiego kakao
-60 gram skrobi z tapioki(można użyć skrobi ziemniaczanej)
-2 i pół łyżki płynnego słodziku
-płaska łyżeczka proszku do pieczenia(używam bezglutenowego)
-pół łyżeczki sody
-15-20 gram ksylitolu w pudrze do obtoczenia ciastek

SPOSÓB WYKONANIA


Fasolę odsączyć na durszlaku i przepłukać zimną wodą. Zblendować na gładko dodając słodzik.
Skrobię wymieszać z kakao,proszkiem do pieczenia i sodą, wsypać do fasoli i zagnieść ciasto. W razie potrzeby można dodać trochę wody(dodałam około 20 ml) Ciasto nie może być zbyt lepkie bo ciężko będzie je formować i ciastka nie popękają ani też zbyt suche bo nie przyklei się do niego puder.
Z gotowego ciasta formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy w ksylitolu  i przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Każde ciastko lekko spłaszczamy palcami.
Pieczemy 15 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Po wystygnięciu każdym ciastkiem uderzamy kilkakrotnie o blaszkę lub talerz. W ten sposób zostanie na nich tylko cieniutka warstwa ksylitolu która nie będzie się osypywać.
Gotowe 😃

Całość ciasteczek z podanych składników zawiera:
578 kalorii
5 gram tłuszczu
19 gram białka
105 gramów węglowodanów






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz