wtorek, 15 listopada 2016

3 SKŁADNIKOWA JAGLANA SZARLOTKA

3 SKŁADNIKOWA JAGLANA SZARLOTKA

(BEZ MĄKI I JAJEK)


Doliczając cynamon i słodzik właściwie pięcio😉Główne składniki tego szybkiego ciasta to jabłka,kasza jaglana i jogurt naturalny.
Robiłam już dawno temu szarlotkę a nawet sernik na spodzie z kaszy jaglanej ale ugotowanej. Tym razem chciałam spróbować ciasta z suchej kaszy.
Zachęciła mnie jego prostota i szybkość wykonania.
Czas który musimy poświęcić na jej przygotowanie to Maksimum 20 minut. Najwięcej zachodu wymaga tu obranie i starcie jabłek, reszta to już pestka😊
Trochę bałam się suchości surowej kaszy dlatego połączyłam ją z jogurtem no i obecnej w niej goryczki ale mogę zapewnić że nie czuć jej ani trochę. Szarlotka jest bardzo smaczna. Przy moich szarlotko-lubnych domownikach przetrwała ledwie do wieczora.

SKŁADNIKI

(blaszka 24/30 cm)

- 300 gram surowej kaszy jaglanej
- kubek 180 gram odtłuszczonego jogurtu naturalnego
- 6 duzych, słodkich, soczystych jabłek(po usunięciu skórek i ogryzków u mnie było 670 gram)
- 2 łyżki płynnego słodziku
- 2 łyżeczki cynamonu

SPOSÓB WYKONANIA


Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Kaszę jaglaną mieszamy ze słodzikiem i jogurtem. Jabłka ścieramy na tarce o dużych oczkach, dodajemy cynamon, mieszamy(nie odlewamy soku). Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Na jej dno wykładamy 2/3 kaszy jako spód ciasta.



Na kaszę kładziemy jabłka przyciskając je dość mocno łyżką.




Na jabłkach rozsmarowujemy resztę kaszy.




Pieczemy przez 50 minut. Studzimy,wierzch ciasta posypujemy ksylitolem w pudrze.


Porcja ciasta po podzieleniu na 20 kawałków zawiera:
73 kalorie
0,38 gram tłuszczu
2,11 gram białka
15,5 gram węglowodanów






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz