niedziela, 20 listopada 2016

KOKOSANKI

KOKOSANKI


Świat dzieli się na miłośników kokosu i tych co go nie lubią😊
Szczerze mówiąc w dzieciństwie należałam do tych drugich i do tej pory sama siebie zrozumieć nie mogę. Zawsze krzywiłam się kiedy mama posypywała kokosem jakieś ciasta czy desery a nawet jego zapachu nie mogłam znieść.
Teraz ubóstwiam wszystko co kokosowe.
Ciastka kokosanki zna chyba każdy. Szybkie, nieskomplikowane i pyszne. Najlepsze dla osób bez doświadczenia w pieczeniu lub takich które nie lubią spędzać w kuchni zbyt wiele czasu a mimo tego chcą zjeść jakąś domową słodkość.
U mnie pojawiają się dość często, zawsze w niewielkiej porcji gdyż po zrobieniu podwójnej znikły by pewnie tak samo szybko😊
Jak zawsze troszkę "oszukuję" przy przepisie obniżając tym samym wartość kaloryczną ciastek, dodanego tłuszczu zawierają więc niewiele a połowę wiórek zastępuję odtłuszczoną, grubomieloną mąką kokosową ale nie ujmuje im to nic ze smaku.
Kokosanki z powodzeniem można zrobić także bez oleju kokosowego ale nie są wtedy chrupiące. Przedstawiam więc przepis z nim. Są chrupiące z wierzchu, miękkie w środku, słodkie i mocno kokosowe. Czyli takie jakie mają być.

SKŁADNIKI

(10 dużych lub 15 mniejszych ciastek)

- 40 gram wiórek kokosowych
- 40 gram grubomielonej, odtłuszczonej mąki kokosowej
- 2 białka jaja
- 25 gram oleju kokosowego(można także użyć masła)
- łyżka płynnego słodziku

SPOSÓB WYKONANIA


Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy. Wrzucamy wiórki pomieszane z mąką i prażymy stale mieszając do zezłocenia. Zostawiamy aż ostygną.
Piekarnik nagrzewamy do 170 stopni(termoobieg)Z białek ubijamy sztywną pianę pod koniec dodając słodzik.
Do piany wsypujemy wiórki z mąką i mieszamy dokładnie ale delikatnie aż składniki się połączą.


Z masy formujemy ciasteczka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Ja robiłam to łyżeczką i pomagałam sobie palcami.


Pieczemy z włączonym termoobiegiem przez 12-15 minut aż ładnie się przyrumienią.

Całość ciastek z podanych składników zawiera:
627 kalorii
60 gram tłuszczu
14 gram białka
16 gram węglowodanów





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz