wtorek, 25 października 2016

DOMOWE Reese's


Legendarne czekoladki z masłem orzechowym rodem z USA. Rzadko kto o nich nie słyszał. Kiedyś trudne do zdobycia,teraz z łatwością można zamówić je w internetowych sklepach a od niedawna dostępne nawet w lokalnych marketach.Cena ich jednak dosłownie zwala z nóg.
Kocham smak masła orzechowego.A odkąd poznałam odtłuszczone masło orzechowe w proszku Pb2 które do złudzenia przypomina smakiem oraz po rozrobieniu z wodą także konsystencją pełnotłuste odpowiedniki, zaczęłam używać go bez wyrzutów sumienia.
Tak.Wiem że masło orzechowe,zwłaszcza to 100% zawiera same zdrowe tłuszcze których nie trzeba się bać.Ja się nie boję.Problem w tym że niezwykle ciężko byłoby mi poprzestać na jednej łyżeczce czy jakichkolwiek zdrowych proporcjach dlatego to sproszkowane u mnie sprawdza się najlepiej.  
Do zrobienia czekoladek użyłam więc odtłuszczonego masła ale oczywiście można użyć zwykłego wedle gustu.
Zastosowałam też bez cukrową czekoladę mleczną wawelu ale można użyć każdej innej. Mlecznej,gorzkiej,słodzonej lub nie. Ja na pewno pokuszę się jeszcze o zrobienie tych przepysznych pralinek w białej czekoladzie.
A jak je zrobić?Nic prostszego! Potrzebujemy tylko czekoladę,masło orzechowe i papierowe foremki na pralinki.Ja kupuję je w sieci rossman.

SKŁADNIKI

(8 sztuk czekoladek w mini papilotkach na pralinki)

-40 gram czekolady
-30 gram masła orzechowego(u mnie 15 gram masła orzechowego odtłuszczonego w proszku,rozrobionego z wodą)

SPOSÓB WYKONANIA

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej,na dno każdej papilotki kolejno wlewać pół łyżeczki płynnej czekolady i obracając foremką na boki rozprowadzić ją wokół brzegu na około 5 mm.Wstawić do zamrażalnika na 10 minut aż czekolada zastygnie.
Masło orzechowe rozdzielić do każdej papilotki i wygładzić je na równo z brzegami z czekolady.Ponownie umieścić w zamrażalniku na 10 minut.
Pozostałą czekoladę rozpuścić jeśli zdążyła już zastygnąć.Do każdej foremki ponownie wlać jej po pół łyżeczki tak aby przykryła masło orzechowe.Najlepiej pomagać sobie niewielkim,płaskim pędzelkiem.
Czekoladki ponownie schłodzić w zamrażalniku.Przechowywać w lodówce.Po zastygnięciu bez problemu odchodzą od papierka. 

Jedna sztuka z podanych proporcji z użyciem czekolady bez cukru oraz odtłuszczonego masła orzechowego posiada:
36 kcal
1.07 gram białka
1.82 gram tłuszczu
3.99 gram węglowodanów







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz